Ostatnie lata przyniosły znaczne ograniczenie działalności promocyjnej w Polsce przez narodowe organizacje turystyczne ze Skandynawii. Od 2013 roku zmniejszyła się aktywność Visit Denmark, a w zeszłym roku dość niespodziewanie swój program zakończyło polskie przedstawicielstwo Visit Norway.
Powstałą lukę - zwłaszcza tę dotyczącą Norwegii, cieszącej się wśród kierunków związanych z Północą największym zainteresowaniem Polaków - muszą wypełnić firmy prywatne. Jedną z nich jest norweski armator Fjord Line, posiadający swoje przedstawicielstwo w Polsce. To operator linii promowych pomiędzy Szwecją i Danią a Norwegią, obsługujący takie połączenia jak Strömstad-Sandefjord, Hirtshals-Langesund, Hirtshals-Kristiansand i Hirtshals-Stavanger-Bergen.
Z uwagi na zainteresowanie rynkiem polskim, Fjord Line w praktyce przejął główną część działań promujących kierunek norweski. Najnowszą inicjatywą armatora jest organizacja - wspólnie z polskim touroperatorem Fiordy.com - sierpniowego study tour pod nazwą FAM TRIP do Fiordów Norwegii, przeznaczonego dla przedstawicieli 11 firm turystycznych już prowadzących sprzedaż lub zamierzających wprowadzić Norwegię do swojej oferty. Dotyczy to zwłaszcza firm specjalizujących się w wyjazdach typu incentive. Celem study tour jest poszerzenie wiedzy o wybranych atrakcjach turystycznych i zaprezentowanie możliwości organizacji wypoczynku dla grup z Polski.
W programie wyjazdu znalazło się m.in. zwiedzanie Oslo, rejs promem Fjord Line MS "Bergensfjord" na trasie Langesund - Bergen z licznymi atrakcjami na pokładzie, zwiedzanie Bergen, niezwykłe Salmon Safari, czyli nurkowanie w łososiowej rzece, przywitanie wschodu Słońca na słynnej skale Preikestolen, rejs po Lysefjordzie i zwiedzanie Stavangeru.
Więcej o Fjord Line:
www.fjordline.com
Na zdjęciu: MS "Bergensfjord" (fot. Espen Grees / Fjord Line)
|