2020-05-31
Nowe, 36. wydanie Magazynu Skandynawskiego "Zew Północy"
Finse, Islandia, Eivør, Spitsbergen, krańce Norwegii i... renifery ...
więcej >>>

2020-05-26
The Faroes(e): bedeker z Wysp Owczych
Nietypowe spojrzenie na archipelag i jego mieszkańców ...
więcej >>>

2020-05-25
Play zamiast WOW na islandzkim niebie
Tanie linie lotnicze już jesienią? ...
więcej >>>

2020-05-23
Finnair w opałach, ale…
Śpiewające stewardessy w oczekiwaniu na loty ...
więcej >>>

2020-05-21
Chiny udziałowcami Norwegiana
Ekspansja kapitałowa trwa ...
więcej >>>

2020-05-20
Spotkanie Rady Państw Morza Bałtyckiego
Konferencja on-line ministrów spraw zagranicznych ...
więcej >>>

2020-05-18
Jan Paweł II: 100-lecie urodzin
...
więcej >>>

2020-05-17
Norwegia: 17 maja - Dzień Konstytucji
206. rocznica wydarzenia z Eidsvoll ...
więcej >>>

2020-05-15
SAS i Norwegian: lot tylko w maseczce
Nowe przepisy od 17-18 maja 2020 ...
więcej >>>

2020-05-12
Dania: koło ratunkowe dla turystyki
Pomoc rządowa w wysokości 725 mln DKK dla branży ...
więcej >>>

2020-05-11
Bornholms Museum: wirtualne zwiedzanie
Darmowa podróż na Bornholm ...
więcej >>>

2020-05-09
Wyspy Owcze: startuje liga piłkarska
Niezbędnik fana farerskiego futbolu ...
więcej >>>

2020-05-08
III edycja festiwalu Nordic Talking
Wirtualne spotkanie miłośników Północy ...
więcej >>>

2020-05-07
8 maja: Store Bededag
Długi weekend w Danii, na Wyspach Owczych i Grenlandii ...
więcej >>>

2020-05-07
Visit Sweden: skracanie linii frontu
Cięcia w budżecie i zmiana orientacji ...
więcej >>>

2020-05-05
Wyspy Owcze na Nordic Talking
Wirtualny festiwal, 8-10 maja 2020 ...
więcej >>>

2020-05-04
Dania: 75. rocznica odzyskania wolności
Bornholm musiał czekać rok dłużej ...
więcej >>>

2020-05-02
Dzień Flagi, Dzień Polonii
Bierzmy przykład ze Skandynawów ...
więcej >>>

archiwum wiadomości  

2017-04-18

Vaasa - Umeå: będzie nowy prom?

Szlak Wasaline przez Zatokę Botnicką

Od 1948 roku istnieje połączenie promowe, łączące Finlandię ze Szwecją, biegnące przez Kvarken – najwęższą część Zatoki Botnickiej, będącej najbardziej na północ wysuniętą częścią Morza Bałtyckiego. Chodzi o szlak Vaasa – Umeå (Holmsund), zwany popularnie Wasaline, obsługiwany przez armatora NLC Ferry, będącego spółką samorządów z Vaasy i Umei.

Obecnie NLC Ferry dysponuje jednym promem – MS „Wasa Express”. To niemłoda już jednostka, zbudowana w 1981 roku, zabierająca na pokład 850 pasażerów i 450 samochodów osobowych. Mimo że prom „Wasa Express” przeszedł w roku 2013 modernizację, od kilku lat mówi się o konieczności wprowadzenia na linię nowego statku.

Jak podał serwis fińskiej telewizji YLE, uniwersytet w Umei dokonał analizy możliwości rozwoju tego połączenia, według której transportując co najmniej 270 000 t ładunków i przewożąc co najmniej 160 000 pasażerów rocznie (w 2016 roku z przewozów pasażerskich promem Wasaline skorzystało 168 000 pasażerów) nowa jednostka mogłaby się zwrócić w ciągu dekady. Środki na jej budowę mogłyby natomiast pochodzić w części z funduszy europejskich. Powstała już wizualizacja nowego promu. Jego koszt oceniany jest na 70-200 mln EUR, a szacowany termin wejścia do eksploatacji to lata 2020-2021.

Na zdjęciu: MS „Wasa Express” w porcie Vaasa (fot. Eemli113 / Wikipedia.org)

Więcej o WasaLine: www.wasaline.com

Informacja: Jakub Bogucki

wcześniejszy news archiwum wiadomości

  © 2002-2019 by PCIT TRAMP, Szczecin      Opieka techniczna: IKSik.net
Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu umożliwienia składania zamówień oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.