2024-03-27
Ludność Wysp Owczych
Dane na dzień 1 lutego 2024 ...
więcej >>>

2024-03-20
Nordyckie opowieści
Książka o legendach z Islandii, Norwegii i Wysp Owczych ...
więcej >>>

2024-03-17
Grindavík: erupcja po raz czwarty
Ewakuacja Blue Lagoon ...
więcej >>>

2024-03-11
Bornholmslinjen: rekord przewozów
Ponad 2 miliony pasażerów rok do roku ...
więcej >>>

2024-03-08
Szwecja dołącza do NATO
Wielki dzień dla Szwedów i sojuszu ...
więcej >>>

2024-03-07
Skandynawia na targach ITB 2024
Berlin: największe targi turystyczne na świecie ...
więcej >>>

2024-03-05
Konkurs Scandlines i Zewu Północy
Nagroda: rejs promem Scandlines ...
więcej >>>

2024-03-03
Klimarådet: podatkami w rolnictwo
Niepewna przyszłość duńskich farmerów ...
więcej >>>

2024-02-25
Skania: protest szwedzkich farmerów
Przeciw spadających dochodom i biurokracji ...
więcej >>>

2024-02-23
Dania: 10 lat wsparcia dla Ukrainy
Dwustronne porozumienie ws bezpieczeństwa ...
więcej >>>

2024-02-22
Szwecja-Ukraina: rekordowa pomoc wojskowa
Amunicja, łodzie bojowe, systemy przeciwlotnicze ...
więcej >>>

2024-02-15
Øresundsbron: są powody do zadowolenia
Podsumowanie ruchu na największej przeprawie Skandynawii ...
więcej >>>

2024-02-13
Pożar w Liseberg Oceana Vattenvärld
Dramat w Göteborgu ...
więcej >>>

2024-02-12
Alexander Stubb nowym prezydentem Finlandii
Kolejne zwycięstwo fińskiej centroprawicy ...
więcej >>>

2024-02-10
Szwecja: będą strefy kontroli
Walka z przestępczością zorganizowaną ...
więcej >>>

2024-02-08
Islandia, Grindavík: erupcja po raz trzeci
Znów gorąco na półwyspie Reykjanes ...
więcej >>>

2024-02-06
Dueodde i dwie inne plaże Północy w światowym TOP100
Nowa publikacja Lonely Planet „Best Beaches” ...
więcej >>>

2024-02-05
Magazyn Skandynawski "Zew Północy" nr 43
Wyspa Jamesa Bonda i inne ciekawostki ...
więcej >>>

archiwum wiadomości  

2018-05-28

"Future of The Fjords" - nowość nad fiordami

N?r?yfjorden, 400 pasażerów, zero emisji

Od połowy maja 2018 roku na morskiej trasie z Gudvangen do Fl?m w Fiordach Norwegii kursuje innowacyjny statek - "Future of The Fjords". To w istocie pływająca platforma widokowa, dzięki której 400 pasażerów, bo tylu można zabrać na pokład, może podziwiać najwęższy z norweskich fiordów - wpisany na listę UNESCO N?r?yfjorden.

Wprawdzie z zewnątrz jednostka jest łudząco podobna do wprowadzonego w 2016 roku na tę samą trasę statku "Vision Of The Fjords", ale to w istocie inna, dużo droższa jednostka. O ile "Vision Of The Fjords" posiada napęd hybrydowy z silnikiem elektrycznym uruchamianym tylko podczas rejsu przez N?r?yfjorden, o tyle "Future Of The Fjords" jest już w pełni przyjazną dla środowiska jednostką, wyłącznie z napędem elektrycznym.

Koszt jej budowy wyniósł 144 mln NOK. 42-metrowy katamaran zbudowany jest z włókna szklanego. Jego napęd stanowią dwa silniki elektryczne 450kW, zapewniające prędkość podróżną 16 węzłów. Trwający 1,5 godz. rejs z Gudvangen do Fl?m (bądź w przeciwnym kierunku) należy do najbardziej spektakularnych w Europie i jest częścią popularnej, okrężnej wycieczki z Bergen "Norway in Nutshell".

www.visitflam.com

Fot. Visit Flam

wcześniejszy news archiwum wiadomości

  © 2002-2019 by PCIT TRAMP, Szczecin      Opieka techniczna: IKSik.net
Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu umożliwienia składania zamówień oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.