Armator Stena Line ogłosił, że z końcem 2018 zawiesi kursowanie na otwartej w 2017 roku linii towarowej Gdynia-Nynäshamn. Operacje oraz inwestycje mają być skoncentrowane na linii pasażersko-frachtowej Gdynia-Karlskrona, która ma już ponad 20-letnią historię.
Obsługa linii do Nynäshamn zakończy się wraz z końcem 2018 roku. Jak podał armator, decyzja o jej zawieszeniu jest związana przede wszystkim z wymianą tonażu w sieci 21 linii promowych Stena Line w Europie, obsługiwanej przez 38 statków.
- Rynek transportowy rozwija się coraz szybciej, dostrzegamy większą elastyczność i szybsze tempo zmian, a ta zmiana jest tego przykładem. Cały czas notujemy duży wzrost popytu na przewozy frachtowe między Polską a Szwecją. Znajdujemy się jednak w momencie, w którym budujemy przyszłość naszej sieci połączeń oraz obserwujemy bardzo dużą aktywność w naszej branży, nie tylko w rejonie południowego Bałtyku. W związku z tym chcemy teraz skoncentrować nasze inwestycje na linii Gdynia-Karlskrona, gdzie widzimy stały potencjał silnego wzrostu w nadchodzących latach - mówi Niclas M?rtensson, dyrektor zarządzający Stena Line.
W ostatnich latach przewozy na linii Gdynia-Karlskrona stale rosną. Obecnie linia jest obsługiwana przez cztery promy pasażersko-frachtowe (przewożące zarówno pasażerów, samochody osobowe jak i towary). Pasażerowie i spedytorzy mogą wybierać spośród 46 wypłynięć w tygodniu.
Linia z Gdyni do Nynäshamn funkcjonuje wyłącznie jako frachtow. Dotychczas ta trasa była obsługiwana jednym promem typu ro-ro - Vikingland - kilka razy w tygodniu. Zawieszenie działalności na linii frachtowej Gdynia-Nynäshamn nie ma więc wpływu na pasażerów. Zmiana nie będzie też miała wpływu na zatrudnienie, jako że operacje były wykonywane promem ro-ro czarterowanym wraz z załogą.
Żródło: Stena Line (www.stenaline.com)
Zdjęcie: Stena Line (www.stenaline.com)
|