2024-03-27
Ludność Wysp Owczych
Dane na dzień 1 lutego 2024 ...
więcej >>>

2024-03-20
Nordyckie opowieści
Książka o legendach z Islandii, Norwegii i Wysp Owczych ...
więcej >>>

2024-03-17
Grindavík: erupcja po raz czwarty
Ewakuacja Blue Lagoon ...
więcej >>>

2024-03-11
Bornholmslinjen: rekord przewozów
Ponad 2 miliony pasażerów rok do roku ...
więcej >>>

2024-03-08
Szwecja dołącza do NATO
Wielki dzień dla Szwedów i sojuszu ...
więcej >>>

2024-03-07
Skandynawia na targach ITB 2024
Berlin: największe targi turystyczne na świecie ...
więcej >>>

2024-03-05
Konkurs Scandlines i Zewu Północy
Nagroda: rejs promem Scandlines ...
więcej >>>

2024-03-03
Klimarådet: podatkami w rolnictwo
Niepewna przyszłość duńskich farmerów ...
więcej >>>

2024-02-25
Skania: protest szwedzkich farmerów
Przeciw spadających dochodom i biurokracji ...
więcej >>>

2024-02-23
Dania: 10 lat wsparcia dla Ukrainy
Dwustronne porozumienie ws bezpieczeństwa ...
więcej >>>

2024-02-22
Szwecja-Ukraina: rekordowa pomoc wojskowa
Amunicja, łodzie bojowe, systemy przeciwlotnicze ...
więcej >>>

2024-02-15
Øresundsbron: są powody do zadowolenia
Podsumowanie ruchu na największej przeprawie Skandynawii ...
więcej >>>

2024-02-13
Pożar w Liseberg Oceana Vattenvärld
Dramat w Göteborgu ...
więcej >>>

2024-02-12
Alexander Stubb nowym prezydentem Finlandii
Kolejne zwycięstwo fińskiej centroprawicy ...
więcej >>>

2024-02-10
Szwecja: będą strefy kontroli
Walka z przestępczością zorganizowaną ...
więcej >>>

2024-02-08
Islandia, Grindavík: erupcja po raz trzeci
Znów gorąco na półwyspie Reykjanes ...
więcej >>>

2024-02-06
Dueodde i dwie inne plaże Północy w światowym TOP100
Nowa publikacja Lonely Planet „Best Beaches” ...
więcej >>>

2024-02-05
Magazyn Skandynawski "Zew Północy" nr 43
Wyspa Jamesa Bonda i inne ciekawostki ...
więcej >>>

archiwum wiadomości  

2015-01-18

MATKA 2015: mocne wejście blogerów

Nowe trendy w promocji

Blogosfera stanowi coraz istotniejszy kanał komunikacyjny. Blogerzy na własnej skórze sprawdzają i oceniają to, co w ładnych opakowaniach pokazują promocyjne strony internetowe. Wypełniają konkretną treścią to wszystko, co branża stara się sprzedać.

W ślad za najróżniejszymi lokalnymi konfliktami, które co rusz wybuchają w różnych punktach świata, pojawia się potrzeba przywracania zaufania potencjalnych podróżnych do danej destynacji. Tu również nie do przecenienia jest pomoc blogerów właśnie, którzy poprzez własne doświadczenie odczarowują mniej lub bardziej trwałe uprzedzenia dotyczące różnych miejsc na świecie.

Na przykład wiele osób przed podróżą do Finlandii powstrzymuje chłód północnego kraju, ale Finowie do perfekcji dorowadzili oswajanie zimna, tworząc bogate menu egzotycznych atrakcji turystycznych, w których śnieg i mróz przynoszą największą frajdę. Jednak by się to tego ostatecznie przekonać, pomocna jest relacja kogoś, kto osobiście przeżył na przykład kąpiel w przeręblu po saunie. Jego relacja jest często bardziej przekonywająca, niż najpiękniej ilustrowane relacje tego, kto taką atrakcje oferuje jako usługę.

Wielu blogerów stara się pozostać niezależnymi - kluczowa jest bowiem ich wiarygodność. Wielu z nich wprost unika tzw. "Press trips", gdyż prowadzą one reportera jak w szklanej kapsule przez wybrane atrakcje, często w warunkach napiętego programu i w całkowitym oderwaniu od realiów życia codziennego. Blogerzy z reguły chodzą swoimi ścieżkami. Ponadto docierają do bardzo specyficznych kręgów potencjalnych konsumentów usług turystycznych, do których inną drogą nie sposób byłoby dotrzeć. Każdy z nich ma swoją wierną publiczność i z myślą o jej specyfice wyszukuje różne lokalne atrakcje.

Towarzyszący targom turystycznym MATKA Nordic Blogger?s Eksperience zorganizowano w Helsinkach już po raz drugi. Spośród ponad 300 kandydatur wyselekcjonowano 50 blogów reprezentujących 14 języków świata, w tym 6 wideoblogów i kilka kont Instagram. Do uczestnictwa w spotkaniach i seminariach zaproszono również 90 fińskich blogerów. W sumie na targowym "Tweet Up Party" w hotelu Radisson BLU Palace spotkało się około 170 blogerów z całego świata. Przyjęcie zwieńczyło kilkudniową intensywną pracę blogerów i przedstawicieli branży turystycznej, w poszukiwaniu punktów stycznych i tego jak te dwie grupy mogą sobie wzajemnie służyć.

Okazało się, że opowiadając o ciekawych miejscach blogerzy docierają do nowych klientów, pomagają branży turystycznej i poszczególnym firmom uzyskać szerzą widzialność w mediach społecznościowych i dostarczają znakomitej, niezależnej informacji zwrotnej (feedback) usługodawcom, co pozwala im usprawniać swoje usługi.

Blogi, wideoblogi, Instagram, Twitter, Facebook - to podstawowe narzędzia pracy blogera. W kuluarach targowych żartowano, że w każdym zakątku świata blogera poznać po tym, że nim weźmie do ręki menu w restauracji zapyta czy jest tu WIFI...

Więcej: www.matkamessut.fi

Autorzy tekstu:
Anna Kulicka-Soisalon-Soininen - dziennikarz, reżyser i scenarzysta filmów dokumentalnych, tłumacz.

Jukka Soisalon-Soininen - dziennikarz, licencjonowany przewodnik i tour operator. Organizuje podróże tematyczne dla grup i osób indywidualnych głównie w Polsce i Finlandii, ale też w Estonii, na Ukrainie, we Francji i innych krajach Europy. Kontakt: jukka.soisalon-soininen (at) kolumbus.fi

Na zdjęciu: Eva Kiviranta z Visit Finland podczas NBE - forum blogerów (fot. Anna Kulicka-Soisalon-Soininen)

wcześniejszy news archiwum wiadomości

  © 2002-2019 by PCIT TRAMP, Szczecin      Opieka techniczna: IKSik.net
Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu umożliwienia składania zamówień oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.