Narodowa organizacja turystyczna Szwecji - Visit Sweden - podała dane dotyczące turystyki przyjazdowej za roku 2015. W świetle tych statystyk, miniony sezon był udany dla tamtejszej branży turystycznej - w porównaniu z rokiem 2014 nastąpił wzrost liczby noclegów o 10,5%.
Dopisali przede wszystkim turyści z Norwegii, Niemiec i Danii. Sukcesem - według szwedzkiej organizacji - okazały się także kampanie promocyjne: 100% Echt, ukierunkowana na turystów niemieckich zamierzających odwiedzić Skanię, oraz kampania społecznościowa Find Your Swede, adresowana na rynek brytyjski, mająca na celu pobudzić zainteresowanie młodych Brytyjczyków Szwecją i jej kulturą.
Visit Sweden prowadzi działania promocyjne na 13 rynkach zagranicznych. Są to Norwegia, Dania, Finlandia, Rosja, Niemcy, Holandia, Wielka Brytania, Francja, Włochy, Hiszpania, USA, Chiny oraz Indie. Co ciekawe, od lat Visit Sweden nie uwzględnia w swoich działaniach rynku polskiego, choć Polska to bliski, duży sąsiad, z którym Szwecję łączą aż cztery linie promowe: Nynäshamn - Gdańsk, Karlskrona - Gdynia, Ystad - Świnoujście i Trelleborg - Świnoujście.
Fot. Guillermo / Commons.wikipedia.org
|