2019-03-18
Płock: VII Festiwal Zorzy Polarnej
Finisaż wystawy „Samowie – ludzie Północy” ...
więcej >>>

2019-03-15
Wyjazd: dookoła cieśniny Sund
Kopenhaga na rowerze i nie tylko! ...
więcej >>>

2019-03-13
Magazyn Skandynawski "Zew Północy" nr 33
Zorza polarna, zamki Zelandii, dach Telemarku ...
więcej >>>

2019-03-12
Północne wyprawy na Kolosach
XXI Ogólnopolskie Spotkania Podróżników, Żeglarzy i Alpinistów ...
więcej >>>

2019-03-12
Gdańsk: Forum Biznesowe Polska - Wyspy Owcze
Nowa inicjatywa polsko-farerska ...
więcej >>>

2019-03-08
Kino Luna: Wyspy Wikingów – Norskehavet
Pokaz ze slajdami Konrada Koniecznego ...
więcej >>>

2019-03-07
„Farerskie kadry” już dostępne
Nowa książka o Wyspach Owczych ...
więcej >>>

2019-03-05
Nowa książka: „Witajcie na cholernej Arktyce”
Życie na północy Norwegii, zorza i husky ...
więcej >>>

2019-03-03
3 marca: startuje Vasaloppet
Największy bieg narciarski na świecie ...
więcej >>>

2019-03-02
Fastelavn – duńskie zapusty
Ciekawa tradycja w Danii i na Bornholmie ...
więcej >>>

2019-03-01
Żołnierze Wyklęci - pamiętamy
...
więcej >>>

2019-02-25
Kompas Wikingów 2019
Rejs do Szwecji z imprezą na orientację ...
więcej >>>

2019-02-24
Lotniczy incydent nad Bałtykiem
Prowokacja z udziałem myśliwca Su-27 ...
więcej >>>

2019-02-21
Płock: VII Festiwal Zorzy Polarnej
Program wydarzeń w marcu ...
więcej >>>

2019-02-18
Solo Svalbard Adventure – samotnie na szczyt
Newtontoppen i pomoc dla Kasi Wondołowskiej ...
więcej >>>

2019-02-16
Norrbotten: orkan w górach
Nawet 33 metry na sekundę ...
więcej >>>

2019-02-12
Linie Icelandair pod kreską
Trudny rok dla przewoźników lotniczych ...
więcej >>>

2019-02-09
414. edycja Jokkmokks Marknad
Najstarszy saamski jarmark ...
więcej >>>

archiwum wiadomości  



2015-01-18

MATKA 2015: mocne wejście blogerów

Nowe trendy w promocji

Blogosfera stanowi coraz istotniejszy kanał komunikacyjny. Blogerzy na własnej skórze sprawdzają i oceniają to, co w ładnych opakowaniach pokazują promocyjne strony internetowe. Wypełniają konkretną treścią to wszystko, co branża stara się sprzedać.

W ślad za najróżniejszymi lokalnymi konfliktami, które co rusz wybuchają w różnych punktach świata, pojawia się potrzeba przywracania zaufania potencjalnych podróżnych do danej destynacji. Tu również nie do przecenienia jest pomoc blogerów właśnie, którzy poprzez własne doświadczenie odczarowują mniej lub bardziej trwałe uprzedzenia dotyczące różnych miejsc na świecie.

Na przykład wiele osób przed podróżą do Finlandii powstrzymuje chłód północnego kraju, ale Finowie do perfekcji dorowadzili oswajanie zimna, tworząc bogate menu egzotycznych atrakcji turystycznych, w których śnieg i mróz przynoszą największą frajdę. Jednak by się to tego ostatecznie przekonać, pomocna jest relacja kogoś, kto osobiście przeżył na przykład kąpiel w przeręblu po saunie. Jego relacja jest często bardziej przekonywająca, niż najpiękniej ilustrowane relacje tego, kto taką atrakcje oferuje jako usługę.

Wielu blogerów stara się pozostać niezależnymi – kluczowa jest bowiem ich wiarygodność. Wielu z nich wprost unika tzw. „Press trips”, gdyż prowadzą one reportera jak w szklanej kapsule przez wybrane atrakcje, często w warunkach napiętego programu i w całkowitym oderwaniu od realiów życia codziennego. Blogerzy z reguły chodzą swoimi ścieżkami. Ponadto docierają do bardzo specyficznych kręgów potencjalnych konsumentów usług turystycznych, do których inną drogą nie sposób byłoby dotrzeć. Każdy z nich ma swoją wierną publiczność i z myślą o jej specyfice wyszukuje różne lokalne atrakcje.

Towarzyszący targom turystycznym MATKA Nordic Blogger’s Eksperience zorganizowano w Helsinkach już po raz drugi. Spośród ponad 300 kandydatur wyselekcjonowano 50 blogów reprezentujących 14 języków świata, w tym 6 wideoblogów i kilka kont Instagram. Do uczestnictwa w spotkaniach i seminariach zaproszono również 90 fińskich blogerów. W sumie na targowym „Tweet Up Party” w hotelu Radisson BLU Palace spotkało się około 170 blogerów z całego świata. Przyjęcie zwieńczyło kilkudniową intensywną pracę blogerów i przedstawicieli branży turystycznej, w poszukiwaniu punktów stycznych i tego jak te dwie grupy mogą sobie wzajemnie służyć.

Okazało się, że opowiadając o ciekawych miejscach blogerzy docierają do nowych klientów, pomagają branży turystycznej i poszczególnym firmom uzyskać szerzą widzialność w mediach społecznościowych i dostarczają znakomitej, niezależnej informacji zwrotnej (feedback) usługodawcom, co pozwala im usprawniać swoje usługi.

Blogi, wideoblogi, Instagram, Twitter, Facebook – to podstawowe narzędzia pracy blogera. W kuluarach targowych żartowano, że w każdym zakątku świata blogera poznać po tym, że nim weźmie do ręki menu w restauracji zapyta czy jest tu WIFI...

Więcej: www.matkamessut.fi

Autorzy tekstu:
Anna Kulicka-Soisalon-Soininen - dziennikarz, reżyser i scenarzysta filmów dokumentalnych, tłumacz.

Jukka Soisalon-Soininen - dziennikarz, licencjonowany przewodnik i tour operator. Organizuje podróże tematyczne dla grup i osób indywidualnych głównie w Polsce i Finlandii, ale też w Estonii, na Ukrainie, we Francji i innych krajach Europy. Kontakt: jukka.soisalon-soininen (at) kolumbus.fi

Na zdjęciu: Eva Kiviranta z Visit Finland podczas NBE - forum blogerów (fot. Anna Kulicka-Soisalon-Soininen)

wcześniejszy news archiwum wiadomości

  © 2002-2011 by PCIT TRAMP, Szczecin      Opieka techniczna: IKSik.net
Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu umożliwienia składania zamówień oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.