2020-06-06
6 czerwca – święto narodowe Szwecji
Pamiątka koronacji Gustawa I Wazy ...
więcej >>>

2020-06-05
Dania: Grundlovsdag, czyli Dzień Konstytucji
Skromne obchody w czasach pandemii ...
więcej >>>

2020-06-03
Prom MV „Copenhagen” z rotorem Flettnera
Kolejne ekoprzedsięwzięcie Scandlines ...
więcej >>>

2020-05-31
Nowe, 36. wydanie Magazynu Skandynawskiego "Zew Północy"
Finse, Islandia, Eivør, Spitsbergen, krańce Norwegii i... renifery ...
więcej >>>

2020-05-26
The Faroes(e): bedeker z Wysp Owczych
Nietypowe spojrzenie na archipelag i jego mieszkańców ...
więcej >>>

2020-05-25
Play zamiast WOW na islandzkim niebie
Tanie linie lotnicze już jesienią? ...
więcej >>>

2020-05-23
Finnair w opałach, ale…
Śpiewające stewardessy w oczekiwaniu na loty ...
więcej >>>

2020-05-21
Chiny udziałowcami Norwegiana
Ekspansja kapitałowa trwa ...
więcej >>>

2020-05-20
Spotkanie Rady Państw Morza Bałtyckiego
Konferencja on-line ministrów spraw zagranicznych ...
więcej >>>

2020-05-18
Jan Paweł II: 100-lecie urodzin
...
więcej >>>

2020-05-17
Norwegia: 17 maja - Dzień Konstytucji
206. rocznica wydarzenia z Eidsvoll ...
więcej >>>

2020-05-15
SAS i Norwegian: lot tylko w maseczce
Nowe przepisy od 17-18 maja 2020 ...
więcej >>>

2020-05-12
Dania: koło ratunkowe dla turystyki
Pomoc rządowa w wysokości 725 mln DKK dla branży ...
więcej >>>

2020-05-11
Bornholms Museum: wirtualne zwiedzanie
Darmowa podróż na Bornholm ...
więcej >>>

2020-05-09
Wyspy Owcze: startuje liga piłkarska
Niezbędnik fana farerskiego futbolu ...
więcej >>>

2020-05-08
III edycja festiwalu Nordic Talking
Wirtualne spotkanie miłośników Północy ...
więcej >>>

2020-05-07
8 maja: Store Bededag
Długi weekend w Danii, na Wyspach Owczych i Grenlandii ...
więcej >>>

2020-05-07
Visit Sweden: skracanie linii frontu
Cięcia w budżecie i zmiana orientacji ...
więcej >>>

archiwum wiadomości  

2015-01-18

MATKA 2015: mocne wejście blogerów

Nowe trendy w promocji

Blogosfera stanowi coraz istotniejszy kanał komunikacyjny. Blogerzy na własnej skórze sprawdzają i oceniają to, co w ładnych opakowaniach pokazują promocyjne strony internetowe. Wypełniają konkretną treścią to wszystko, co branża stara się sprzedać.

W ślad za najróżniejszymi lokalnymi konfliktami, które co rusz wybuchają w różnych punktach świata, pojawia się potrzeba przywracania zaufania potencjalnych podróżnych do danej destynacji. Tu również nie do przecenienia jest pomoc blogerów właśnie, którzy poprzez własne doświadczenie odczarowują mniej lub bardziej trwałe uprzedzenia dotyczące różnych miejsc na świecie.

Na przykład wiele osób przed podróżą do Finlandii powstrzymuje chłód północnego kraju, ale Finowie do perfekcji dorowadzili oswajanie zimna, tworząc bogate menu egzotycznych atrakcji turystycznych, w których śnieg i mróz przynoszą największą frajdę. Jednak by się to tego ostatecznie przekonać, pomocna jest relacja kogoś, kto osobiście przeżył na przykład kąpiel w przeręblu po saunie. Jego relacja jest często bardziej przekonywająca, niż najpiękniej ilustrowane relacje tego, kto taką atrakcje oferuje jako usługę.

Wielu blogerów stara się pozostać niezależnymi – kluczowa jest bowiem ich wiarygodność. Wielu z nich wprost unika tzw. „Press trips”, gdyż prowadzą one reportera jak w szklanej kapsule przez wybrane atrakcje, często w warunkach napiętego programu i w całkowitym oderwaniu od realiów życia codziennego. Blogerzy z reguły chodzą swoimi ścieżkami. Ponadto docierają do bardzo specyficznych kręgów potencjalnych konsumentów usług turystycznych, do których inną drogą nie sposób byłoby dotrzeć. Każdy z nich ma swoją wierną publiczność i z myślą o jej specyfice wyszukuje różne lokalne atrakcje.

Towarzyszący targom turystycznym MATKA Nordic Blogger’s Eksperience zorganizowano w Helsinkach już po raz drugi. Spośród ponad 300 kandydatur wyselekcjonowano 50 blogów reprezentujących 14 języków świata, w tym 6 wideoblogów i kilka kont Instagram. Do uczestnictwa w spotkaniach i seminariach zaproszono również 90 fińskich blogerów. W sumie na targowym „Tweet Up Party” w hotelu Radisson BLU Palace spotkało się około 170 blogerów z całego świata. Przyjęcie zwieńczyło kilkudniową intensywną pracę blogerów i przedstawicieli branży turystycznej, w poszukiwaniu punktów stycznych i tego jak te dwie grupy mogą sobie wzajemnie służyć.

Okazało się, że opowiadając o ciekawych miejscach blogerzy docierają do nowych klientów, pomagają branży turystycznej i poszczególnym firmom uzyskać szerzą widzialność w mediach społecznościowych i dostarczają znakomitej, niezależnej informacji zwrotnej (feedback) usługodawcom, co pozwala im usprawniać swoje usługi.

Blogi, wideoblogi, Instagram, Twitter, Facebook – to podstawowe narzędzia pracy blogera. W kuluarach targowych żartowano, że w każdym zakątku świata blogera poznać po tym, że nim weźmie do ręki menu w restauracji zapyta czy jest tu WIFI...

Więcej: www.matkamessut.fi

Autorzy tekstu:
Anna Kulicka-Soisalon-Soininen - dziennikarz, reżyser i scenarzysta filmów dokumentalnych, tłumacz.

Jukka Soisalon-Soininen - dziennikarz, licencjonowany przewodnik i tour operator. Organizuje podróże tematyczne dla grup i osób indywidualnych głównie w Polsce i Finlandii, ale też w Estonii, na Ukrainie, we Francji i innych krajach Europy. Kontakt: jukka.soisalon-soininen (at) kolumbus.fi

Na zdjęciu: Eva Kiviranta z Visit Finland podczas NBE - forum blogerów (fot. Anna Kulicka-Soisalon-Soininen)

wcześniejszy news archiwum wiadomości

  © 2002-2019 by PCIT TRAMP, Szczecin      Opieka techniczna: IKSik.net
Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu umożliwienia składania zamówień oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.